Bohužel, SEO není zdarma

SEO má velmi totožnou filizofii jako marketing samotný. A ten také není zdarma. Marketing vyžaduje excelentní analytické schopnosti, chopení se příležitosti a odvahu. To vše musí být vyváženo protihodnotou, pakliže si SEO necháváte realizovat externí agenturou.

I když můžete na webu objevit různé mýty, že SEO představuje zdarma návštěvnost, zdarma zakázky, jste zdarma vidět před konkurencí, apod. Není tomu tak. SEO není a ani nemůže být zdarma (už se také nepíše rok 2000) a SEO naopak obsahuje celou řadu nákladů, se kterými musí odborník na SEO počítat, stejně jako klient, který si ho na SEO najímá.

Vyzkoušejte náš malý audit zdarma!

Nic za to nedáte. I pár dobrých rad, pomůže Vašemu podnikání.

Zkuste SEO audit zdarma

Jaké náklady má SEO?

Práce na kontinuálním SEO obsahuje značnou míru zkušeností, disciplíny a kvalifikace s používáním nerůznějších nástrojů analytiky.

Mezi náklady SEO odborníka můžeme řadit:

  • Mnohaletá zkušenost SEO odborníka
  • Školení, semináře, účast v marketingových klubech
  • Osobní zkušenosti nasbírané praktickou prací v SEO
  • Spotřebovaný čas na konkrétní přípravě strategie
  • Pravidelná analýza klíčových slov
  • Měření výsledků a souvislostí, sledování konkurence
  • Psaní SEO textů, případně formulace zadání copywriterovi a následná kontrola
  • Změny a aktualizace článků
  • Zlepšování uživatelské přívětivosti
  • Aktivita a kampaně na sociálních sítích
  • Aktivita ve fórech a v odborných skupinách
  • Vytváření kreativních nápadů
  • Sběr zpětné vazby od návštěvníků, vyhodnocování
  • Měření na základě KPI, reportování dalšího postupu
  • Provázání a komunikace s PPC specialisty
  • Zvyšování uživatelské přívětivosti hlavní strany webu a dalších podstran
  • Vytváření přidané hodnoty
  • Integrace věrnostního systému a systému odměn - provázání se SEO
  • Nekončící sebevzdělávání
  • Vlastní publikační činnost - blog / videomarketing / audio